تلویزیون، کانون روابط خانواده

امروزه تلویزیون بـه کانون اصلی بسیـاری از اتاق‌های نشیمن تبدیل شده است. دکوراسیون تلویزیون چسبیده به دیوار هجوم خبرها، سریـال‌های گوناگون، برنامـه‌های مفرح و مسابقات ورزشی از یک طرف و ازدیـاد روز افزون لوازم جانبی تلویزیون مثل سیستم‌های پخش مختلف، کنسول‌های بازی و گیرنده‌های متفاوت از سمت دیگر، همـه و همـه درون تبدیل تلویزیون بـه کانون اتاق‌های نشیمن کمک شایـان توجهی کرده‌اند. دکوراسیون تلویزیون چسبیده به دیوار امروز دیگر شیوه‌ی زندگی مردم درون جهان ارتباطات ربط چندانی بـه چهار، پنج دهه‌ی گذشته ندارد.

هدیـه‌ای پر دردسر

کانون شدن تلویزیون اگرچه تاثیر شگرفی بر کیفیت زندگی ما گذاشته هست اما دغدغه‌هایی را نیز بـه زندگی‌های ما هدیـه کرده است. انبوه سیم‌ها و لوازم جانبی فراوان معمولا تمام تلاش ما را به منظور نظم بخشیدن بـه خانـه‌ و مرتب آن خنثی مـی‌کنند. به منظور رها شدن از این گرفتاری طراحان دکوراسیون ایده‌های مختلفی را مطرح و اجرا کرده‌اند.

یک پرانتز

قبل از بازگویی چندی از این ایده‌ها بهتر هست در مورد یک نکته با یکدیگر صحبت کنیم. انسان‌ها درون عین اشتراکات فراوانشان تفاوت‌های بسیـاری با یکدیگر دارند. این تفاوت‌ها درون به کارگیری ایده‌های مختلف تاثیر بسیـاری دارند. مرد یـا زن خانـه‌دار احتمالا زمان بیشتری را صرف گذراندن با تلویزیون مـی‌کند که تا فردی محصل یـا کارمند. به منظور کارگر زحمتکش مکانیکی کـه بعد از تاریک شدن هوا بـه خانـه مـی‌آید تابش نور خورشید بر صفحه تلویزیون چندان اهمـیت ندارد ولی به منظور نوجوانی کـه در تابستان از تلویزیون به منظور انجام بازی استفاده مـی‌کند نحوه و مـیزان تابش نور خورشید قطعا اهمـیت بالایی دارد.

کارهایی کـه بهتر هست انجام ندهیم

یکی از اولین جاهایی کـه برای نصب تلویزیون بـه ذهن هری مـی‌رسد، بالای شومـینـه است. بهترین ارتفاع به منظور قرار گرفتن تلویزیون درون خانـه، ارتفاع سر ما درون حالت نشسته بر روی مبل است. اگر از تلویزیون استفاده‌ی نسبتا زیـادی دارید و آن را بر روی دیوار شومـینـه قرار داده‌اید مطمئن باشید کـه مقصر اول گردن درد شما همـین تلویزیون است، بگذریم از این کـه در فصل‌های سرد، گرمای این قسمت مـی‌تواند موجب بروز صدماتی به منظور تلویزیون شود. اگر به منظور شما جنبه‌ی کاربردی تلویزیون بیشتر از جنبه‌ی دکوری آن است، بهتر هست تلویزیون را نسبت بـه مبلمانتان درون گوشـه‌ها قرار ندهید که تا همـه‌یـانی کـه روی مبل مـی‌نشینند بتوانند بـه راحتی بـه تماشای آن بپردازند. حواستان بـه سیم‌ها باشد، هیچنباید آن‌ها را ببیند، حتی خودتان. اگر درون طول روز از تلویزیون خود استفاده مـی‌کنید، هرگز آن را رو بـه روی پنجره و یـا پشت بـه آن قرار ندهید. درون حالت اول صفحه تلویزیونتان مثل یک آینـه نور را بازتاب مـی‌دهد و مزاحم شما مـی‌شود و در حالت دوم ضد نور بودن آن چشمتان را اذیت خواهد کرد.

چند ایده

ساده‌ترین راه

ساده‌ترین جا به منظور قرار تلویزیون یک پایـه‌ی چوبی یـا ام دی افی با چهار قفسه درون زیر تلویزیون و یک قطعه چوب یـا ام دی اف بزرگ کـه به پشت آن چسبیده و پشت تلویزیون را نیز پوشش مـی‌دهد، است. شما مـی‌توانید از قفسه‌ها به منظور جا لوازم جانبی و با ایجاد از قسمت پشتی به منظور پنـهان سیم‌ها استفاده کنید. همچنین مـی‌شود از صفحه پشتی به منظور وصل تلویزیون نیز استفاده کرد که تا تلویزیون جلوه‌ی زیباتری پیدا کند.

گلچین وسایل

اگر تلویزیون تنـها یکی از وسایلی هست که دوست دارید آن را بر روی دیوارتان ببینید بهتر هست از چند قفسه متصل بر دیوار استفاده کنید و تلویزیون را درون کنار نقاشی‌هایی کـه دوست دارید، مجسمـه‌هایی کـه با آن‌ها خاطره دارید و یکی دو گلدان کوچک بر روی این قفسه ها قرار دهید.

قفسه‌ها

قفسه‌های زیـادی درون بازار به منظور قرار تلویزیون وجود دارد. مـی‌توان قفسه‌ای تهیـه نمود کـه تلویزیون درون مرکز آن قرار بگیرد و دور که تا دورش را قفسه‌های کوچکتر پوشانده باشد. مـی‌شود از قفسه‌های کناری به منظور قرار وسایل تزئینی، کتاب‌های شخصی و یـا آثار هنری استفاده نمود.

تلویزیون‌های متصل بـه دیوار

حتما نیـاز نیست کـه برای پنـهان سیم‌ها و وسایل جانبی هزینـه‌ی زیـادی خرج نمایید. یک چهارپایـه‌ی کوچک هم مـی‌تواند جوابگوی دغدغه‌ی شما باشد. یک قفسه‌ی دو طبقه را زیر دیواری قرار دهید کـه تلویزیون بـه آن متصل هست و به منظور پنـهان تمام وسایل جانبی مزاحمتان جعبه‌های رنگی و زیبایی تهیـه کنید و آن‌ها را درون جعبه‌ها و بر روی طبقات قفسه قرار دهید. امتحان این کار بی ضرر است، حتما امتحانش کنید. 

برای آن‌هایی کـه کمتر از تلویزیون استفاده مـی‌کنند

مـی‌توانید تلویزیون خود را پنـهان کنید. اگر شما از آن دسته افراد هستید کـه هر از گاهی آن هم به منظور تماشای یک رویداد مشخص تلویزیون را روشن مـی‌کنید بهتر هست با ایجاد فضاهای درون کار، تلویزیون خود را پنـهان کنید و هرگاه کـه نیـاز شد از آن استفاده نمایید.

لیست نظرات

  • [93.7.14 ] Asiye Shahsavar : نکات ساده اما مـهم.خدا قوت

    آسیـه جان از اظهار لطف شما سپاسگزاریم.موفق باشید.


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

نظر

: دکوراسیون تلویزیون چسبیده به دیوار




[تلویزیون و دکوراسیون - absokoun.com دکوراسیون تلویزیون چسبیده به دیوار]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 22 Jun 2018 18:29:00 +0000